- Phase1 : Social Intranet inzetten als hulpmiddel om de organisatie te versterken, mensen met elkaar te verbinden en kennis en ervaring te delen tussen mensen (vrijwilligers, werkgroepen)
- Menselijke contacten (profielen, vinden, suggesties vanuit systeem)
- Goede ideeën (ontwikkelen, brainstormen, aanmelden, selecteren, stemmen, uitwerken, terugkoppeling)
- Communiceren (bloggen, chatten, video vergaderen)
- Content maken en delen (classificeren, tagging, wiki, Google docs, waarde en kwaliteit, downloads)
- Phase 2: De kerk verbinden met de buitenwereld
- Website verbeteren
- Social Netwerk naar buiten openstellen
- Sociale Media inzetten (Twitter, Facebook, Hyves)
Weblinks:
Social media deskundigen
Robin Effing:
I am a Social Media lecturer at Saxion University of applied science Enschede. Next to that, I am a Ph.D. candidate at the University of Twente, Information Systems & Change Management. Also, I am a Roman Catholic theologian and husband and father of a boy and two girls. Leading the Social Media and participation research at Saxion. Specialties: Social Media, Social Network Sites, Web 2.0, Religion, Church building, Change management
- Dossier Social Media
- Sociale netwerk sites als middel voor gemeenschapsopbouw in de Rooms Katholieke Kerk, Bachelor scriptie
@Robin
BeantwoordenVerwijderenMooi initiatief en goed om phase 1 en 2 apart aan te pakken :-). Voor phase 2 kun je desgewenst gebruik maken van whitelabel sociaal intranet WorkVoices.com. Whitelabel is op aanvraag om te zetten in je eigen huisstijl en uniek is ook het kunnen uitnodigen van gebruikers met een verschillend domeinnaam. Vrij te proberen (10 users voor 6 weken) en verkrijgbaar in de Google App Market en op onze site. Succes met je ambitie!